wtorek, 7 maja 2013

Wileńskie Słowaciana i Mickiewiciana

   Podczas wielkanocnego pobytu w Wilnie nie znalazłam żadnych Słowacianów. Chociaż chyba mogę do nich zaliczyć fakt, że mieszkałam w hotelu przy ul. Mindaugo, która przed II wojną światową nosiła imię Juliusza Słowackiego. Dzisiejsza ulica Słowackiego w stolicy Litwy prezentuje się podobno bardzo skromnie. 
   Poniżej miejsce, gdzie mieszkał Juliusz Słowacki. Tym razem nie trafiłam tam - pogoda (mróz i padający śnieg) nie zachęcała do spacerów - zdjęcie pochodzi z wcześniejszej letniej wycieczki.


   Był to już mój czwarty pobyt w Wilnie, co jednak  nie przeszkodziło mi odwiedzić kolejny raz muzeum Adama Mickiewicza, przejść się koło pomnika wieszcza (dłuta G. Jokubonisa) i kupić na pamiątkę te oto widokówki.
Fot. Antanas Varanka

Fot. Raimondas Malaiska
    Naszą małą grupkę (4 osoby) oprowadzał po muzeum sam pan dyrektor. Jego wileński akcent, litewsko-polski język i poczucie humoru dodawało klimatu temu miejscu. Mój wnuk - imiennik poety  - z dużym zainteresowaniem słuchał opowieści pana dyrektora.

   Pogoda w tym czasie była "niefotogeniczna". Pokażę wobec tego kilka zdjęć z muzeum autorstwa Edyty Wajdy  - z naszego pobytu w Wilnie w czerwcu 2010 r. 
 



AF-K

Brak komentarzy: